Green Apotheke

Často cestujete? 6 vyzkoušených tipů pro vegetariány na cestách

Často cestujete? 6 vyzkoušených tipů pro vegetariány na cestách

Jak je to s vegetariány, vegany a těmi, kteří často cestují?

Na příkladech, jak se zařídit, když jste nuceni opustit pohodlí domova a tím pádem i možnost přípravy tak trochu netradičních jídel, si tentokrát ukážeme, že tento revoluční způsob stravování hravě zvládnou i vegani.

Jak se zařídit, když musím vycestovat?

  • V restauraci si dejte jakékoliv masové jídlo bez přílohy a smetanové omáčky.
  • Místo přílohy si vyžádejte další porci zeleniny či salátu. Vegani mohou požádat o větší porci zeleniny či salátu, případně o doplnění o dostupné ořechy či arašídy – protože arašídy jsou vlastně luštěnina. Protože vegani nemohou konzumovat živočišné výrobky, které jsou v této dietě stěžejní, jsou pro ně povoleny ořechy jako zdroj aminokyselin a dalších esenciálních látek potřebných pro správné fungování organismu.
  • Vyhledávejte mexické, thajské či indické restaurace a jezte oblíbená jídla bez příloh – vyjma luštěnin samozřejmě. Ve všech těchto typech se pohodlně nají i vegani – tofu se zeleninou.
  • Vybírejte kuřecí saláty bez smetanových dresinků – pořádejte o jednoduchý dresink z olivového oleje a balzamikového octa.
  • V případě nouze (resp. např. jste na letišti, kde se nevyskytuje žádná mexická či thajská restaurace, nebo gril) zkonzumujte pytlík syrových mandlí nebo vlašských ořechů a dejte si závazek, že po několik dalších hodin nebudete konzumovat žádný škrob. V jednom pytlíku ořechů je dostatečné množství kalorií, která vám umožní z nich těžit dalších 12 hodin (nahradí 3 malá jídla!).
  • Vezměte s sebou na cesty naše luštěninové či zeleninové chipsy a doplňte je o pokrájenou čerstvou zeleninu, kterou sbalte do plastové přepravní krabičky.

Nejen pro vegany: Proč je dobré užívat doplňky stravy?

  • Následkem této stravy dochází ke ztrátám nadbytečné vody, důsledkem čehož mohou odejít i elektrolyty, proto autor doporučuje doplňovat draslík, hořčík, vápník.
  • Draslík – stačí užívat draslíkem obohacenou sůl, nebo avokádo (ne více než hrnek či jedno jídle denně). To totiž obsahuje o 60 % více draslíku než banány a rovněž 75 % nerozpustných vláknin, což zajistí pravidelné vyprazdňování.
  • Hořčík a vápník – se nejlépe konzumují v tabletách. 500 miligramů hořčíku před spaním rovněž přispěje ke kvalitě spánku.

Pro vegetariány a vegany: Jak na to, když nejíte maso ani další živočišné produkty?

  • Jako jediný z mléčných výrobků je povolen tvaroh, který díky vysokému obsahu kaseinu zjevně napomáhá a urychluje redukci tuku.
  • Povoleny též proteiny z konopí, hrášku či hnědé rýže. Ty se hodí především pro vegany, kteří jejich prostřednictvím doplní bílkoviny i kalorie.
  • Vegetariáni mohou bílkoviny kromě vajec doplnit proteinem z hnědé rýže značky Growing naturals, nízkotučným tvarohem neochuceným Bio Milko (neobsahuje živočišná syřidla) a šmakounem přírodní aroma (šmakoun Adler) či šmakounem klasickým bez příchuti (Shmacker, Shmaky), které jsou vyráběny z vaječných bílků.
  • Vegani kromě proteinů mohou v uměřeném množství konzumovat ořechy, a dále sójové výrobky jako je tofu nebo tempeh, případně jiné alternativy masa jako je například seitan, nebo robi.
  • Skvěle se hodí i naše luštěninové či zeleninové chipsy, které poslouží jako zdravá a dobře stravitelná svačinka nejen ne cesty.

 

Jak se zařídit, aby Vás luštěniny nenadýmali a abyste si skutečně pochutnali? Tuto otázku zodpovíme v dalším článku.

Stránka Greenapotheke.cz využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Když na webu zůstanete, tak souhlasíte s jejich používáním. Děkujeme za pochopení. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close