Green Apotheke

V posledních týdnech jsme Vás v rámci podzimního seriálu zásobovali radami, jak si udržet zdravý životní styl. Rádi bychom plynule navázali a v nadcházejících 8 článcích Vás poinformovali o tom, jak zredukovat a udržet si tělesnou hmotnost pomocí luštěnin.

Luštěniny jako nezbytná složka vyváženého stravování

Každý, kdo se alespoň trochu zajímá o zdravé stravování, již jistě ví, že nejde pouze o to, že hubneme, ale JAK hubneme. Garancí trvalého výsledku a prevencí před zrádným jojo efektem se může stát pouze plnohodnotný a nutričně vyvážený jídelníček. V něm by rozhodně neměly chybět luštěniny.

Timothy Ferris a jeho nízkosacharidová dieta

Na jejich konzumaci postavil legendární nízkosacharidovou dietu Timothy Ferris, držitel světového rekordu v tangu, bývalý národní mistr kickboxu (Sanshou), který přednáší jako host na Princetonské univerzitě a je členem fakulty na Singularity univerzitě v Amesově výzkumném centru NASA. Často přispívá na fórech různých organizací, od Nike po Harvardskou školu veřejného zdraví.

Odborné znalosti, zkušenosti a mnohaletá praxe jako základní předpoklady úspěchu

V tomto směru jej citovalo přes 100 mediálních zdrojů, včetně New York Times, The Economist, Forbes, Fortune, CNN a CBS. Svou metodu úspěšně otestoval jak na sobě, tak i na dalších 194 respondentech a ani u jednoho se nesetkal s neúspěchem.

Zachováváme aktivní hmotnost, redukujeme pouze tuk

Ferris vychází z toho, že absolutním omezením přísunu sacharidů a zvýšeného příjmu bílkovin by nemělo dojít pouze k redukci tělesné hmotnosti, ale k přestavbě těla celkově. Tzn., že podkožní tuk by měl být redukován ve prospěch svalstva. To prakticky znamená, že byste měli hubnout, ale neztrácet aktivní svalovou hmotu. V některých případech se dokonce může stát, že na kila přiberete, protože sval je těžší než tuk – opticky však budete samozřejmě vypadat tenčí.

Ferrisova dieta je tedy zaměřena na redukci tuku, ne na redukci tělesné hmotnosti. Jde mu o to zachovat svalovinu, kterou k životu nezbytně potřebujeme, a vyloučit tuk.

V hlavní roli luštěniny

Proč zrovna luštěniny? Protože mají vynikající nutriční profil. Jsou bohaté jak na rostlinné bílkoviny a sacharidy, tak i na vlákninu a mnoho minerálů a vitaminů, především skupiny B. Díky tomu zasytí na poměrně dlouhou dobu, jelikož přijatou energii tělu dávkují postupně. Z těchto důvodu je vhodné pravidelně zařazovat do svého jídelníčku různé druhy – škála jejich využití je skutečně široká. Jak se můžete přesvědčit na našeho e-shopu Green Apotheke.

Které luštěniny zařadit v rámci nízkosacharidové diety Timothyho Ferrise?

To se dozvíte v dalším článku...

 

 

 

 

Stránka Greenapotheke.cz využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Když na webu zůstanete, tak souhlasíte s jejich používáním. Děkujeme za pochopení. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close