Green Apotheke

Dýňová a konopná semínka tak, jak je neznáte [očima výživové poradkyně]

Konopí je lidstvu známo již po staletí, dnes je však nově oceňováno především pro efekt, který jeho konzumace přináší.

Je zdrojem všech esenciálních aminokyselin, omega 3 mastných kyselin a to navíc ve správném poměru k omega 6 mastným kyselinám, konkrétně 1:3.

Vyniká jak významným obsahem vlákniny, tak i vápníku, železa, fosforu, hořčíku, zinku, mědi a manganu. Samozřejmostí je skutečnost, že podobně jako ostatní ořechy a semena, poskytuje našim tělům dostatek nutričně hodnotných bílkovin v dobře stravitelné formě aminokyselin.

Loupat či neloupat?

Podobně jako sezam, i konopí se na trhu objevuje v loupané a neloupané variantě. My na našem e-shopu nabízíme variantu loupanou, která je pro konzumaci vhodnější. V neloupané verzi by se konopné semínko ani nemělo konzumovat, protože jejich tvrdá křupavá slupka není vhodná k přímé spotřebě z důvodu těžké stravitelnosti.

Variabilní využití v kuchyni

Konopná semínka si nejlépe vychutnáte v kombinace se saláty z čerstvé i vařené, dušené, či restované zeleniny, jako přísadu v musli či kaších, nebo jako součást těsta při pečení chleba, sušenek a dalších dezertů.

Dýňové semínko

Dýňové semínko:

  • vyniká zejména vysokým obsahem vitaminů skupiny B a zinku. Nejen díky tomu funguje jako účinná prevence proti chřipce a problémech s prostatou
  • kromě toho je známo jako dobrý zdroj bílkovin a minerálů, především železa, zinku, manganu, hořčíku a draslíku
  • součástí jeho složení jsou i polonenasycené mastné kyseliny a omega 3 a omega 6 mastné kyseliny.
Zobejte dýni a bude vám veselo!

Dýňové semínko příznivě působí na naši psychiku. Proč? Protože jeden gram dýňových semínek obsahuje stejné množství aminokyseliny tryptofanu jako sklenice mléka. Tryptofan je aminokyselina, která přispívá k tvorbě serotoninu. To je hormon, který podporuje dobrý spánek a duševní pohodu a klid.

Pro lepší stravitelnost vhodné opražit – ale na sucho!

Podobně jako jeho kolegové, je i dýňové semínko nejlahodnější a nejlépe stravitelné, když jej krátce na sucho opražíme na pánvi. Můžeme jej přidávat do musli, salátů, pečiva, dezertů, nebo jej jíst jen tak a zahnat jím chutě na sladké. Pokud semínka na několik hodin namočíte a poté rozmixujete, můžete je využít i k tvorbě pomazánek.

 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít