Green Apotheke

3 veganské způsoby, jak v kuchyni nahradit vejce

Vejce. Potravina neodmyslitelně spjata s naší pekařskou tradicí. Zajímavé je, že ne snad absence masa ve veganské stravě, ale spíše problém náhrady vajec v kuchyni v poslední době vyvolává stále bouřlivější diskuze. U kolegů vegetariánů je to jasné – klasických surovin jako je vejce a mléko se při pečení nemusí vzdávat. Ale jak je to u těch, kteří ve svém jídelníčku cíleně vynechávají veškeré živočišné produkty? Musí se vzdát sladkých laskomin, do nichž se většina z nás, zejména přičiněním hodných babiček, zamilovala již v raném dětství? Samozřejmě, že ne. Vždyť bez pečení by byl život o poznání smutnější. Pojďte si s námi projít 3 jednoduché způsoby, jak při pečení nahradit vejce. Budete překvapení, jak je to snadné.

 

 

 

Vejce při přípravě pokrmu plní jednu velmi důležitou funkci – a tou je soudržnost. Funguje tedy jako jakési pojivo, které „slepí“ ostatní suroviny dohromady tak, aby v konečném důsledku vytvořily lahodný, svůdně vonící pokrm, který by v ideálním případě měl lahodit nejen mlsným jazýčkům, ale též oku. Ne nadarmo se říká, že alespoň z poloviny se při vaření sytíme očima. Ale pojďme k jádru věci. Jak tedy zajistit soudržnost jednotlivých složek bez užití toho nejklasičtějšího prostředku, tedy vejce?

  1. Banán

Ano, vskutku. Jeden celý banán, mnohdy stačí i jeho ½, dokáže nahradit 1 vejce. Užijte kdekoliv, kde byste běžně užili vejce. Stačí jej rozmačkat na kaši. To můžeme provést buď vidličkou, nebo jej můžeme jen nakrájet do připravené směsi a poté spolu s ní rozmixovat.

  1. Arašídové máslo

Další možností, jak lze zajistit pospolitost jednotlivých složek připravované dobroty, je vzít si na pomoc oblíbené arašídové máslo. Ovšem pozor – je třeba dbát na jeho složení. Mělo by obsahovat co nejvíce % arašídů a neměl by se v něm vyskytovat cukr, pouze malé množství soli. Zapomeňte proto na levná „buráková másla“ z obchodních řetězců, protože ta pořádné arašídy viděla hodně z dálky. Pokud vůbec. Raději zajděte do zdravé výživy a nechte si při výběru poradit. Potom již stačí odměřit 3 lžičky a můžete péci.

  1. Chia semínka

Chia semínka, někdy též nazývána „pokladem Aztéků“. Své místo ve správném způsobu stravování si totiž vysloužila již v dávných dobách, kdy pomáhala prastarým indiánským kmenům překovat extrémní fyzickou námahu. Mají unikátní schopnost vázat na sebe vodu. Po smíchání s ní se kolem každého semínka během několika málo minut vytvoří malá gelová vrstva. Lžičku chia semínek tedy stačí smíchat se 1/3 hrnku vody a nechat cca 15 min odstát. Vzniklou směs užijte místo vejce.

 

A toto jsou pouze 3 nejznámější způsoby, kterak se při pečení či vaření může vegan obejít bez vajec. Zajímají vás i ty další? Sledujte naše stránky a možná se dozvíte více.

 

 

 

 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít